Įvertinimas

KAS YRA SPECIALIEJI UGDYMOSI POREIKIAI?

Tai pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymas, 2011 m. kovo 17 d. Nr. XI-1281

KAS YRA VAIKO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMAS

Tai vaiko pedagoginių, psichologinių, asmenybės sunkumų, specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymas ir pagalbos priemonių rekomendavimas. 

KOKIU TIKSLU YRA ĮVERTINAMI VAIKO SPECIALIEJI UGDYMOSI POREIKIAI 

Vaiko specialieji ugdymosi poreikiai yra įvertinami tam, kad vaikui būtų nustatyta pagalbos ir paslaugų reikmė, siekiant sudaryti jam optimalias ugdymo ir ugdymosi sąlygas. Tik įvertinus specialiuosius ugdymosi poreikius galima vaikui rekomenduoti tinkamą ugdymo programą, specialistų pagalbą ar tinkamą ugdymo įstaigą.

KAS IR KAIP ATLIEKA SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMĄ

Mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) pirminį įvertinimą atlieka Mokyklos vaiko gerovės komisija (toliau – VGK). Komisijos nariai atlieka pirminį įvertinimą ir teikia siūlymus mokyklos vadovui dėl švietimo pagalbos SUP mokiniui skyrimo LR švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Taip pat komisijos nariai teikia rekomendacijas pedagogams, tėvams (globėjams) dėl ugdymo būdų, metodų, techninės pagalbos ir specialiųjų priemonių naudojimo.

  Įstaigos VGK nusprendusi, kad mokiniui yra tikslinga pritaikyti ugdymo programą ir skirti švietimo pagalbą, gavusi tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą, kreipiasi į Biržų švietimo pagalbos tarnybą (toliau –Tarnybą) dėl išsamesnio įvertinimo. Tarnybos specialistai (logopedas, specialusis pedagogas, psichologas, socialinis pedagogas, neurologas) įvertina vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, nustato jų lygį, teikia rekomendacijas dėl švietimo pagalbos reikmės vaikui. Specialistai atsako į tėvams (globėjams, rūpintojams) kilusius klausimus. 

KADA IR KAM  ĮVERTINIMAS ATLIEKAMAS

Vertinimas atliekamas Biržų rajono vaikams, kai reikia išsiaiškinti vaiko gebėjimus (galias ir sunkumus) ir suprasti, ar reikalinga papildoma specialistų pagalba ugdymo procese, jeigu mokytojo teikiama individuali pagalba ir mokyklos specialistų konsultacijos neatneša laukiamų  rezultatų. Vertinimas yra nemokamas. Jis atliekamas tik tėvams (globėjams) sutikus. 

Kitų rajonų vaikams – pagal numatytus įkainius. 

KOMPLEKSINĮ ĮVERTINIMĄ SUDARO:

  • psichologinis įvertinimas;
  • pedagoginis įvertinimas;
  • logopedinis įvertinimas;
  • medicininis įvertinimas.

Jeigu vaikas yra ugdomas Biržų rajono ugdymo įstaigoje dokumentus pildo ir vertinimui registruoja ugdymo įstaigos atsakingas asmuo.

                     Jeigu Biržų rajono vaikas nėra ugdomas rajono ugdymo įstaigoje dėl įvertinimo kreipiasi vaiko tėvai tel. (8 – 45) 034658 el. paštu: spt.birzai@gmail.com

 

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKO  KOMPLEKSINIS  ĮVERTINIMAS

Susitikimo metu bus įvertinti vaiko pažintiniai procesai, kalbos bei komunikacijos gebėjimai.  Specialistai padės tėvams geriau suprasti vaiko kalbos raidos ypatumus. Vaiko tėvai (globėjai) bendraus su logopede, psichologe, specialiuoju ir socialiniu pedagogais. Esant poreikiui konsultuos vaikų gydytojas neurologas, bus aptartos vaiko sveikatos problemos. Vaikui bus rekomenduota švietimo pagalba, padėsianti įveikti ugdymosi  sunkumus.

Tėvai (globėjai) turės galimybę aptarti jiems rūpimus klausimus.

MOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKO KOMPLEKSINIS ĮVERTINIMAS

  • Specialistai susipažins su ugdymo įstaigos VGK pateiktais dokumentais, sveikatos pažyma, mokinio klasės darbų sąsiuviniais (matematikos, lietuvių kalbos).
  • Psichologas įvertins intelektinius gebėjimus bei jų  ypatumus, atskleis mokinio galias ir sunkumus.
  • Specialusis pedagogas įvertins skaitymo, skaičiavimo ir rašymo įgūdžius, bendrąsias žinias.
  • Logopedas išsiaiškins vaiko kalbos vystymosi ypatumus, pateiks rekomendacijas tolimesniam kalbos ugdymui.
  • Socialinis pedagogas įvertins socialinės pedagoginės pagalbos vaikui poreikius, socialinių veiksnių galimą poveikį vaiko ugdymuisi.
  • Gydytojas neurologas, esant poreikiui, konsultuos dėl sveikatos problemų.
  • Tėvai (globėjai), mokytojai bus konsultuojami jiems rūpimais klausimais, supažindinami su įvertinimo rezultatais.

KOKIE DOKUMENTAI REIKALINGI VAIKO KOMPLEKSINIAM  ĮVERTINIMUI

Tėvai (globėjai), atvykdami vaiko įvertinimui, turi pateikti:

  • vaiko asmens dokumentą;
  • medicininių dokumentų išrašus arba kopijas (jei vaikas turi sveikatos problemų ar nustatytų raidos sutrikimų);
  • lietuvių kalbos ir matematikos mokomųjų dalykų klasės ir kontrolinių darbų sąsiuvinius;
  • keletą vaiko piešinių.

Ugdymo įstaigos VGK atsakingas asmuo iki vaiko kompleksinio vertinimo Tarnybai  turi pateikti:

  • švietimo įstaigos   Vaiko gerovės   komisijos pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo (5 priedas);
  • klasės ar dalykų mokytojų užpildytą, nustatytos formos, anketą (mokiniams)  (2 priedas);
  • stebėjimo kortelę (ikimokyklinio amžiaus vaikams) (1 priedas)
  • sutikimą dėl ugdymosi   sunkumų priežasčių įvertinimo pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (4 priedas);
  • anketą pedagogams apie vaiko pasiekimus ir ugdymosi sunkumus (9 priedas)
  • ugdymosi pasiekimų aprašą, jei mokinys (vaikas) vertinamas pakartotinai (3 priedas);

KAIP PASIRUOŠTI VAIKO KOMPLEKSINIAM VERTINIMUI 

  • Vertinimo poreikį, prieš kreipiantis į Tarnybą, rekomenduojame aptarti su lankomos ugdymo arba medicinos įstaigos specialistais. 
  • Prašome, kad į Tarnybą vaiką palydėtų tėvai (globėjai), nes specialistai turi surinkti išsamią informaciją apie vaiko gimimą, raidą, socialinę aplinką, sunkumus, gautą pagalbą ir kitus artimųjų pastebėjimus, susijusius su vaiku. Jūsų suteikta informacija padės tiksliau suprasti vaiko galias ir sunkumus bei poreikius.
  • Pasiruoškite skirti pakankamai laiko susitikimams, kuriuos planuosite kartu su Tarnybos specialistais.
  • Pasirūpinkite, kad vaikas į Tarnybą atvyktų pavalgęs ir pailsėjęs.
  • Aptarkite su vaiku, kur ir kokiu tikslu vykstate. Nuraminkite vaiką, atsakykite į jo klausimus. Galite paaiškinti, kad vykstate į įstaigą, kuri padeda geriau suprasti, kas vaikui sekasi geriausiai ir kas – sunkiau. Ten dirba žmonės, kurie mėgsta bendrauti su vaikais. Čia vaikui reiks kalbėtis, piešti, atlikti užduotis.

 

KODĖL  KOMPLEKSINIS  ĮVERTINIMAS  YRA NAUDINGAS VAIKUI

  • Išsiaiškinamos vaiko ugdymo(si) sunkumų priežastys, pateikiamos rekomendacijos tolesniam ugdymui. Ugdymas pritaikomas mokinio individualiems ugdymo(si) poreikiams. 
  • Vaikui rekomenduojama vieno (ar kelių) specialistų pagalba mokykloje (logopedo, specialiojo pedagogo, mokytojo padėjėjo, psichologo, socialinio pedagogo).
  • Sudaroma galimybė Tarnyboje konsultuotis su vaikų gydytoju neurologu, esant reikalui  rekomenduojama  konsultuotis su medikais.
  • Esant būtinybei rekomenduojama mokiniui pritaikyti arba individualizuoti Bendrojo  ugdymo programas.
  • Prireikus vaikams, kuriems labai sunku skaityti, rekomenduojama naudotis įgarsintomis knygomis ir vadovėliais.
  • Atliekant pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, laikant brandos egzaminus užduotys yra pritaikomos. 
  • Pagrindinio ugdymo baigimo pažymėjime, brandos atestate pritaikytos programos ir egzaminų pritaikymas nėra žymimas, nes esmė yra – pagalba vaikui (mokiniui) kuo geriau įsisavinti žinias ir atskleisti savo gebėjimus.  
Scroll to Top
Skip to content