Įvertinimas

KAS YRA SPECIALIEJI UGDYMOSI POREIKIAI?

                      Tai pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.

KAS YRA VAIKO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMAS

                      Tai vaiko pedagoginių, psichologinių, asmenybės sunkumų, specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymas ir pagalbos priemonių rekomendavimas. 

KOKIU TIKSLU YRA ĮVERTINAMI VAIKO SPECIALIEJI UGDYMOSI POREIKIAI

                      Vertinimo tikslas – teikti rekomendacijas dėl ugdymo, formaliojo profesinio mokymo, neformaliojo vaikų švietimo programų  pritaikymo, individualaus ugdymo plano rengimo, specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių, skirtų ugdymui, ugdymosi aplinkos pritaikymo, taip sudarant sąlygas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui pagal gebėjimus mokytis, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją.

KAS IR KAIP ATLIEKA SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMĄ

                      Mokinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą atlieka Biržų švietimo pagalbos tarnyba, kai į ją kreipiasi mokykla, tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, vadovaujantis Biržų švietimo pagalbos tarnybos mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašu (ČIA).

KADA IR KAM  ĮVERTINIMAS ATLIEKAMAS

                      Vertinimas atliekamas Biržų rajono vaikams, kai reikia išsiaiškinti vaiko gebėjimus (galias ir sunkumus) ir suprasti, ar reikalinga papildoma specialistų pagalba ugdymo procese, jeigu mokytojo teikiama individuali pagalba ir mokyklos specialistų konsultacijos neatneša laukiamų  rezultatų.

                      Tėvai (globėjai, rūpintojai), kuriems kyla vaiko ugdymo sunkumų (kalbos, bendravimo, elgesio ir kitų) namuose, gali kreiptis į Biržų švietimo pagalbos tarnybą, dėl specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, pateikdami vadovui prašymą raštu, vaiko piešinius ar kitokius darbus, vaiko sveikatos būklės vertinimo dokumentų kopijas, individualų ankstyvosios reabilitacijos planą (jeigu toks yra sudarytas ir vykdomas).

                      Vertinimas yra nemokamas. Jis atliekamas gavus mokyklos, tėvų (globėjų, rūpintojų), pilnamečio mokinio prašymą. Dėl įvertinimo galima kreiptis tel. (0 – 45) 034658,  el. paštu: spt.birzai@gmail.com. Kitų rajonų vaikams – pagal numatytus įkainius.

SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ  ĮVERTINIMĄ SUDARO:

  • psichologinis įvertinimas;
  • pedagoginis įvertinimas;
  • logopedinis įvertinimas;
  • medicininis įvertinimas.

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKO  SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ  ĮVERTINIMAS

                      Susitikimo metu bus įvertinti vaiko pažintiniai procesai, kalbos bei komunikacijos gebėjimai.  Specialistai padės tėvams geriau suprasti vaiko kalbos raidos ypatumus. Vaiko tėvai (globėjai) bendraus su logopede, psichologe, specialiuoju ir socialiniu pedagogais. Esant poreikiui konsultuos vaikų gydytojas neurologas, bus aptartos vaiko sveikatos problemos. Vaikui bus rekomenduota švietimo pagalba, padėsianti įveikti ugdymosi  sunkumus.

                      Tėvai (globėjai) turės galimybę aptarti jiems rūpimus klausimus.

MOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ  ĮVERTINIMAS

  • Specialistai susipažins su ugdymo įstaigos VGK pateiktais dokumentais, sveikatos pažyma.
  • Psichologas įvertins intelektinius gebėjimus bei jų  ypatumus, atskleis mokinio galias ir sunkumus.
  • Specialusis pedagogas įvertins skaitymo, skaičiavimo ir rašymo įgūdžius, bendrąsias žinias.
  • Logopedas išsiaiškins vaiko kalbos vystymosi ypatumus, pateiks rekomendacijas tolimesniam kalbos ugdymui.
  • Socialinis pedagogas įvertins socialinės pedagoginės pagalbos vaikui poreikius, socialinių veiksnių galimą poveikį vaiko ugdymuisi.
  • Gydytojas neurologas, esant poreikiui, konsultuos dėl sveikatos problemų.
  • Tėvai (globėjai), mokytojai bus konsultuojami jiems rūpimais klausimais, supažindinami su įvertinimo išvada.

KOKIE DOKUMENTAI REIKALINGI VAIKO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ  ĮVERTINIMUI

Tėvai (globėjai, rūpintojai), ugdymo įstaigos VGK atsakingas asmuo iki vaiko kompleksinio vertinimo Tarnybai  turi pateikti:

  • prašymą;
  • Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos (Biržų švietimo pagalbos tarnybos mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašo 1 priedas) kopiją;
  • VGK posėdžio išrašą apie Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ar neatliktą vertinimą (kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, neturėdami Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos);
  • mokinio individualaus ugdymo planą, mokinio rašto darbus, piešinius;
  • pagal poreikį tarnybos prašomą papildomą informaciją.

KAIP PASIRUOŠTI VAIKO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ  VERTINIMUI 

  • Vertinimo poreikį, prieš kreipiantis į Tarnybą, rekomenduojame aptarti su lankomos ugdymo arba medicinos įstaigos specialistais. 
  • Prašome, kad į Tarnybą vaiką palydėtų tėvai (globėjai), nes specialistai turi surinkti išsamią informaciją apie vaiko gimimą, raidą, socialinę aplinką, sunkumus, gautą pagalbą ir kitus artimųjų pastebėjimus, susijusius su vaiku. Jūsų suteikta informacija padės tiksliau suprasti vaiko galias ir sunkumus bei poreikius.
  • Pasiruoškite skirti pakankamai laiko susitikimams, kuriuos planuosite kartu su Tarnybos specialistais.
  • Pasirūpinkite, kad vaikas į Tarnybą atvyktų pavalgęs ir pailsėjęs.
  • Aptarkite su vaiku, kur ir kokiu tikslu vykstate. Nuraminkite vaiką, atsakykite į jo klausimus. Galite paaiškinti, kad vykstate į įstaigą, kuri padeda geriau suprasti, kas vaikui sekasi geriausiai ir kas – sunkiau. Ten dirba žmonės, kurie mėgsta bendrauti su vaikais. Čia vaikui reiks kalbėtis, piešti, atlikti užduotis.

KODĖL SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ  ĮVERTINIMAS  YRA NAUDINGAS VAIKUI

  • Išsiaiškinamos vaiko ugdymo(si) sunkumų priežastys, pateikiamos rekomendacijos tolesniam ugdymui. Ugdymas pritaikomas mokinio individualiems ugdymo(si) poreikiams. 
  • Vaikui rekomenduojama vieno (ar kelių) specialistų pagalba mokykloje (logopedo, specialiojo pedagogo, mokytojo padėjėjo, psichologo, socialinio pedagogo).
  • Sudaroma galimybė Tarnyboje konsultuotis su vaikų gydytoju neurologu, esant reikalui  rekomenduojama  konsultuotis su medikais.
  • Esant būtinybei rekomenduojama mokiniui pritaikyti arba individualizuoti Bendrojo  ugdymo programas.
  • Prireikus vaikams, kuriems labai sunku skaityti, rekomenduojama naudotis įgarsintomis knygomis ir vadovėliais.
  • Atliekant pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, laikant brandos egzaminus užduotys yra pritaikomos. 
  • Pagrindinio ugdymo baigimo pažymėjime, brandos atestate pritaikytos programos ir egzaminų pritaikymas nėra žymimas, nes esmė yra – pagalba vaikui (mokiniui) kuo geriau įsisavinti žinias ir atskleisti savo gebėjimus.  
Į viršų
Skip to content